Ons Middelbaar Onderwijs

Jaarverslag 2013: Zo gaat 'ie goed...

Dit online jaarverslag geeft een overzicht van de ontwikkelingen bij de vereniging Ons Middelbaar Onderwijs in 2013. De vereniging heeft een goed jaar achter de rug. De stijging van het aantal geslaagden is dubbel zo groot als de landelijke stijging, uit onderzoek blijkt dat onze medewerkers met een 8,2 zeer tevreden zijn over hun werk, en we schrijven zwarte cijfers.

Bekijk het jaarverslag 2013
OMO Identiteit

Goed onderwijs, tevreden medewerkers en financieel gezond

De vereniging Ons Middelbaar Onderwijs kijkt terug op een mooi jaar. We kunnen concluderen dat de onderwijsresultaten uitstekend zijn, dat de medewerkers tevreden zijn over hun werk en dat de vereniging financieel gezond is. Een prima resultaat waar we met elkaar hard aan hebben gewerkt en dat vertrouwen biedt in de toekomst.

De vereniging bestaat uit een divers palet aan scholen met samen ruim 60.000 leerlingen. Elke school heeft een eigen karakter en vaart zijn eigen koers. We vinden elkaar in ons streven naar goed onderwijs aan onze leerlingen en trekken samen op als het gaat om bedrijfsvoering en het delen van kennis. Meer daarover in het voorwoord.

Naar voorwoord

Hoge werktevredenheid

Medewerkers van de OMO-scholen geven gemiddeld een score van 8,2 aan hun algemene werktevredenheid. Dat blijkt uit het werkttevredenheidsonderzoek dat in het voorjaar van 2013 binnen de organisatie is uitgezet. Op bijna alle onderzoeksaspecten scoort de vereniging tenminste gelijk of hoger dan de landelijke benchmark. De medewerkers zijn vooral zeer tevreden over de inhoud van het werk en de sfeer. Maar ook de aspecten ‘onderwijs’, ‘werkomstandigheden’, ‘direct leidinggevende’ en ‘samenwerking op school’ scoren goed.

OMO Werktevredenheid
img-home-map