Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X
« Terug naar zoekresultaten

ICT in het onderwijs

Vrijwel alle scholen maken werk van de inzet van ICT in het onderwijsproces. Nadat de afgelopen jaren de laptop zijn weg naar de klas heeft gevonden wordt er geëxperimenteerd met nieuwe devices, zoals tablets. Het ICT fundament wordt verder op orde gebracht en aangepast aan de eisen van deze tijd, en docenten en leerlingen weten steeds beter gebruik te maken van de mogelijkheden die de elektronische leeromgeving en digitale content bieden.

De eerste scholen zijn ondertussen begonnen aan de stap naar meer gepersonaliseerd onderwijs. De rol van ICT is hierbij cruciaal, en maakt het mogelijk dat leerlingen steeds beter op maat bediend kunnen worden. Belangrijke partners hierbij zijn marktpartijen (content-aanbieders, aanbieders van persoonlijke leeromgevingen) en de overheid (OCW en de onderwijsinspectie). De komende jaren staat deze pioniers dan ook een uitdagende zoektocht te wachten, waarbij naar verwachting steeds meer scholen zullen aanhaken.

De kracht van OMO op het gebied van ICT in het onderwijs ligt in de samenwerking tussen de scholen, waarbij nieuwe ontwikkelingen en ervaringen uit de eigen praktijk worden gevolgd, gedeeld en nader bediscussieerd. De drukbezochte OMO ICTO-dag, themabijeenkomsten en een levendig kennisnetwerk dragen bij aan een verdere verbetering van de inzet van onderwijstechnologie binnen de scholen.

pagina opties

Mijn OMO verslag (0)