Rabobank

Naast de bankrekening bij de schatkist bestaan er binnen OMO 42 afzonderlijke Rabobankrekeningen, waaronder één centrale hoofdrekening en bankrekeningen per school. Alle bankrekeningen bij de Rabobank zijn met ingang van januari 2013 ondergebracht bij Rabobank Tilburg. De saldi op de individuele rekeningen worden dagelijks automatisch afgeroomd naar de hoofdrekening bij de Rabobank. Hierdoor worden saldi automatisch bewaakt en worden rentevoordelen voor de vereniging behaald. Per school geldt een dagelijkse bestedingslimiet met een omvang tussen de 5.000 en 25.000 euro.

Via inventarisaties in 2013 is getracht inzicht te verkrijgen in de bankrekeningen van gelieerde stichtingen (boekenfondsen, samenwerkingsverbanden) die zich voorheen niet binnen het gezichtsveld bevonden. Omdat het beeld hiervan nog onvolledig is zal dit bij toekomstige schoolbezoeken worden aangekaart. De raad van bestuur zit niet in de positie om informatie hierover af te dwingen.