OMO sg Helmond - Dr.-Knippenbergcollege

www.omoscholengroephelmond.nl

rector: Hans Schapenk

opleidingen: vwo, havo, mavo, vmbo

locaties:

• Dr.-Knippenbergcollege, Helmond
  • Carolus Borromeus College (ivo-mavo), Helmond
  • Vakcollege Helmond, Helmond

In 2013 is de koers voor de komende jaren vastgelegd in het nieuw schoolplan voor 2013-2017. Kernthema’s zijn kwaliteitsontwikkeling (opbrengstgericht werken en kwaliteitszorg), verscheidenheid (elke school bouwt het eigen profiel verder uit), talentontwikkeling (aandacht voor het talent van elk kind) en innovatie (ICT en nieuwe werkvormen). Om de doelstellingen op afdelingsniveau te realiseren schrijven de afdelingsleiders in dialoog met het personeel een afdelingsplan voor hun specifieke doelgroep.

Het aantal leerlingen van de drie deelscholen krimpt. Door beperking van overhead draagt de directie bij aan de noodzakelijke bezuinigingen binnen de school. Daarnaast is gewerkt aan de  verdere ontwikkeling van de afdelingsleiders.

Dr.-Knippenbergcollege

Het Dr.-Knippenbergcollege heeft twee sterke profielen: sport en technasium. De lessentabel voor de sportklassen is aangepast om een doorlopende leerlijn te realiseren van klas 1 t/m 6. Het technasium betrekt het bedrijfsleven actief bij de school. In 2013 is de school gestart met een afgeleide van het technasium voor mavoleerlingen: het Bèta Challenge programma. Hierdoor kunnen leerlingen ook als schoolexamenvak het vak techniek (O&O, Onderzoek en Ontwerpen) kiezen.