OMO sg Helmond - Vakcollege Helmond

www.omoscholengroephelmond.nl

rector: Hans Schapenk

opleidingen: vwo, havo, mavo, vmbo

locaties:

• Dr.-Knippenbergcollege, Helmond
  • Carolus Borromeus College (ivo-mavo), Helmond
  • Vakcollege Helmond, Helmond

In 2013 is de koers voor de komende jaren vastgelegd in het nieuw schoolplan voor 2013-2017. Kernthema’s zijn kwaliteitsontwikkeling (opbrengstgericht werken en kwaliteitszorg), verscheidenheid (elke school bouwt het eigen profiel verder uit), talentontwikkeling (aandacht voor het talent van elk kind) en innovatie (ICT en nieuwe werkvormen). Om de doelstellingen op afdelingsniveau te realiseren schrijven de afdelingsleiders in dialoog met het personeel een afdelingsplan voor hun specifieke doelgroep.

Het aantal leerlingen van de drie deelscholen krimpt. Door beperking van overhead draagt de directie bij aan de noodzakelijke bezuinigingen binnen de school. Daarnaast is gewerkt aan de  verdere ontwikkeling van de afdelingsleiders.

Vakcollege Helmond

Het Vakcollege Helmond is in 2013 begonnen met de opleiding Sport Dienstverlening en Veiligheid (SDV) met twee groepen leerlingen in de derde klas. Dit is een actieve creatieve richting die aansluit bij de belangstelling van de doelgroep. In de onderbouw is het curriculum aangepast. Doel daarvan is om meer ruimte te geven aan beroepsgerichte vorming als voorbereiding voor de definitieve sectorkeuze in de bovenbouw. De goede examenresultaten in juni 2013 laten zien dat de investeringen in kwaliteit resultaat opleveren. Vanwege teruglopende belangstelling is in 2013 gestopt met de afdeling groen aan de Groene Campus.