Scholengroep Het Plein - Antoon Schellenscollege

rector: Corinne Sebregts (sinds 1 september 2013; daarvoor Frans Bakermans)

opleidingen: vwo, havo, mavo, vmbo en pro

locaties:

• Aloysius/De Roosten, Eindhoven
  • Antoon Schellenscollege, Eindhoven
  • Vakcollege, Eindhoven
  • Pleinschool Helder, Eindhoven
  • Praktijkschool Eindhoven, Eindhoven
  • Sint-Joriscollege, Eindhoven

Het Antoon Schellenscollege is een school voor vmbo met een afdeling leerweg ondersteunend onderwijs (lwoo). Daarnaast is het Antoon Schellenscollege een Topsport Talentschool (LOOT) met een daaraan verbonden CTO afdeling (Centrum voor Topsport en Onderwijs). De school telt circa 250 leerlingen.

Het Antoon Schellenscollege biedt een kleinschalige, veilige en betrokken leeromgeving aan leerlingen die (nog even) extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van leren en/of persoonlijke ontwikkeling. Zij hebben meestal een lwoo-indicatie en/of een leerlinggebonden financiering. De school biedt zorg op maat aan op didactisch- en sociaal-emotioneel gebied zodat de leerling zich optimaal kan ontplooien en na twee jaar een verantwoorde overstap kan maken naar een bovenbouwtraject dat bij hem/haar past. Kortom, het Antoon Schellenscollege: ‘een school waar iedereen elkaar kent’.

Een van de bijzondere voorzieningen op het Antoon Schellenscollege is Creatieve RT (muziek en tekenen/schilderen). Leerlingen met de meest uiteenlopende hulpvragen ten aanzien van de persoonlijkheidsontwikkeling worden daarvoor aangemeld.