Deze website maakt gebruikt van cookies om instellingen te onthouden en om de website beter op uw behoeften af te stemmen. Klik hier voor meer informatie over cookies.

Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X
« Terug naar zoekresultaten

Scholengroep Het Plein - Vakcollege Eindhoven

www.sghetplein.nl


rector: Corinne Sebregts (sinds 1 september 2013; daarvoor Frans Bakermans)

opleidingen: vwo, havo, mavo, vmbo en pro

locaties:

  • Aloysius/De Roosten, Eindhoven
  • Antoon Schellenscollege, Eindhoven
  • Vakcollege, Eindhoven
  • Pleinschool Helder, Eindhoven
  • Praktijkschool Eindhoven, Eindhoven
  • Sint-Joriscollege, Eindhoven

Vakcollege Eindhoven is een school voor vmbo met basis- en kaderberoepsgerichte vakroutes, te weten de vakmanschapsroute ‘Techniek & Vakmanschap’ en ‘Mens & Dienstverlening’. Vakcollege Eindhoven maakt deel uit van de landelijke organisatie voor vakcolleges. De school heeft een samenwerkingsverband met het Summa College (mbo) en bedrijven en instellingen uit de regio. Daarnaast is de school een Topsport Talentschool (LOOT) met een daaraan verbonden CTO-afdeling (Centrum voor Topsport en Onderwijs). Vakcollege Eindhoven telt circa 310 leerlingen.

Vakcollege Eindhoven is een zorgzame school met aandacht voor de begeleiding van elke individuele leerling op basis van zijn/haar interesses en kwaliteiten. Vanaf het eerste jaar worden de leerlingen gestimuleerd om op weg te gaan naar een vmbo- én mbo-diploma. Dit is mogelijk door de intensieve samenwerking met het Summa College en met regionale bedrijven en instellingen. Voor de leerlingen betekent dit dat ze zich ontwikkelen tot vakman (of vakvrouw) en een diploma behalen waarmee ze aan het werk kunnen. Voor bedrijven en instellingen betekent het dat ze kunnen rekenen op geschoolde vakmensen met een opleiding die is afgestemd op hun dagelijkse praktijk. ‘Ik ga het maken!’ op Vakcollege Eindhoven.

Het jaar 2013 stond in het teken van het vestigen en doorontwikkelen van Vakcollege Eindhoven. De bovenbouwdocenten hebben gewerkt aan de invulling van de praktijkvakken. Om een doorgaande leerlijn te creëren zijn zij in leerjaar 1 en 2 nauw betrokken geweest bij de praktijklessen Techniek & Vakmanschap en Mens & Dienstverlening. Ook is gestart met het opzetten van netwerken om het onderwijsconcept te verstevigen in de omgeving.

pagina opties

Mijn OMO verslag (0)